BARIA familien

  • Kurt Alexander

    Kurt Alexander er jurist, økonom og entreprenør. Han takker sjelden nei til nye prosjekter, og er alltid positivt innstilt til nye impulser. Det er kanskje derfor han er bosatt utenfor riksgrensa? Fra Barcelona er Kurt Alexander en organisert og trygg leder. Hans allsidighet fra en rekke fagfelt og start ups har gitt ham en unik evne til å klare å koble folk og bedrifter sammen. En slags forretningens Kirsten Giftekniv, om du vil.

  • Martin

    Martin er innovativ, effektiv og engasjert i det han gjør. Som maskiningeniør og bedriftsøkonom ser han muligheter der andre stopper opp. Han streber alltid etter å gjøre ting enklere, raskere og bedre.

    I tillegg til å være nybakt far, jobber Martin som salgssjef for et landsdekkende salgsteam i en bedrift som selger ulike typer teknologi for industrien. Hobbyene hans er produktdesign og produksjon.

  • Espen

    Espen har 13-års fartstid fra bar- og utelivsbransjen, og har drevet nettbutikk i nesten like mange år som han har fingre. I tillegg til å ha god forretningsteft er han også en multikunster som trives med høyt tempo - og mange parallelle prosesser. Det er kanskje derfor han støtt og stadig blir engasjert som skjenkeansvarlig på eventer rundt om i landet.

  • Daniel

    Daniel er en sympatisk fyr med handlekraft og gjennomføringsevne - den rolige og sindige på laget. Med bakgrunn fra markedsføringsverden, er han dypt involvert i BARIA sin markedsføring. Hvis du har sett en annonse fra oss, har han gjort jobben sin. Gentleman in the streets,
    freak in the spreadsheets.

  • Susanne

    Susanne er dronningen i BARIA og hjertet i organisasjonen - rett og slett BARIA-familiens overhodet. Hun er vår driftsleder med ansvar for at butikken går som det skal, være seg lager, ordre- og leverandørhåndtering, bestillinger, returer, kundesenter, ja.. egentlig det meste. Med røtter i Trondheim, fant også Susanne veien til Barcelona hvor hun studerer!

Historien

Baria.no ble startet av en liten håndfull drinkentusiaster som så mangel i markedet på skikkelig barutstyr og tilbehør tilgjengelig for hjemmebruk. 

Utstyr av god kvalitet, til en konkurransedyktig pris kombinert med en enkel og brukervennlig kundereise - er hele idéen. 

Med fokus på deg jobber vi for å gjøre netthandel til en god og sømløs opplevelse - og har derfor styrt unna nettsidedesign med høy party garanti, epileptiske fargekombinasjoner og skyhøy rølpefaktor. 

Vi kjører clean - vi kjører BARIA. 

Planen var klar

Idéen var født, research gjort og entusiasmen på topp. Men hva skulle vi egentlig hete? Vi skulle jo være helt konge på nett, og helt konge på barutstyr. 

«Noen gode ideer i rommet?»

Torsdag 5. november trykket vi SEND til Brønnøysundregisteret og startet opp vår virksomhet under navnet Barkongen AS.

Hvilken konge reise dette skulle bli.

Var navnet helt konge?

Vi var i utgangspunktet happy med Barkongen frem til noen venner spurte oss hvorfor det ikke står på våre personlige Linkedin kontoer? 

Det knøt seg i magen. Vi alle så på hverandre og tenkte:

“er ikke det litt harry a?” 

Samtidig prøvde vi å strekke oss ut til lokale barer, restauranter og caféer - men samtlige ledere rynket på nesen når de hørte at Barkongen skulle komme på besøk.

En ny retning.

Vi forstod at vi måtte fornye oss og etter flere runder på tegnebrettet med alt fra familie til venner og bekjente involvert - endte vi med BARIA

Et kapittel lukkes, et nytt åpnes. 

Vi glemmer dog aldri telefonsamtalene hvor vedkommende spør “hvem er det som ringer?” og vi kunne svare:

“Du snakker med Barkongen”.

BARIA blir født

BARIA blir født med ny grafisk profil, ny lagerpartner i Oslo, ny nettside, nye systemer, flere leverandører, større sortiment og nye teammedlemmer.

Vi har driftet siden dag én og har lært mye siden start. Vi har blant annet vært gjennom covid-19 hvor mye skjedde på kort tid. I tiden som har vært har vi lykkes med å utvikle lojale og fornøyde kunder, samt endret oss raskt i takt med tilbakemeldinger vi har fått - og problemer vi selv har oppdaget. Samtidig har vi sammen med hele e-commerce bransjen sett hvor raskt folk endrer kjøpsatferd.

Nå profesjonaliserer vi oss. Et nytt team er satt sammen med roller som komplimenterer hverandre. 

Vil du vite mer om oss? Det kan du lese senere hvis du vil.

Veien videre.

Siden den spede begynnelse har vi vokst og vi skal fortsette å vokse. Fortsette å bygge tillit hos kundene våre og utvikle flere lojale relasjoner med de som deler samme interesser som oss. 

Godt håndtverk og skikkelig utstyr. 

Vi har inngått samarbeid med flere ledende leverandørene av bar- og kjøkkenutstyr i Europa, og vi fortsetter daglig jakten på gode produkter. 

Norge er et lite, moderne, og kvalitetsbevisst land - og verden har mange gode produkter å by på. Når vi kommer over produkter som vi vet at flere vil like, gjør vi det vi kan for å få det inn i butikken.

Vi har agentur på noen bra produkter, noen gøye produkter og vi ser stadig etter flere. 

Samtidig som vi har fokus på B2C, utvider vi porteføljen med flere og flere bedriftskunder B2B. 

Hva veien videre bringer er det ingen som vet - men vi koser oss med dette hver dag.

_

Ønsker du å bli bedriftskunde, send oss en melding via skjemaet under, så tar vi kontakt med deg.

Kontaktskjema